W ramach kampanii w mediach społecznościowych emitowany będzie spot filmowy, 45-minutowa opowieść o życiu w wielodzietnej rodzinie - wspólnych porankach, zmaganiach, umiejętnościach rodziców i różnorodnych talentach dzieci.
Kampania społeczna promująca duże rodziny "Dzieci zmieniają mój świat! Na lepszy!" ruszyła w piątek w mediach społecznościowych. Chcemy rozwijać kulturę prorodzinną, pokazywać korzyści z posiadania dużej rodziny - powiedziała w piątek wiceminister rodziny i polityki społecznej Barbara Socha.
"Cieszę się, że dzisiaj możemy wspólnie zainaugurować tę kampanię pod hasłem +Dumni z rodziny+, organizowaną przez Związek Dużych Rodzin Trzy Plus, z dofinansowaniem MRiPS z budżetu programu +Po pierwsze rodzina+. To właśnie dzięki tym projektom chcemy rozwijać kulturę prorodzinną, pokazywać korzyści i radość z posiadania rodziny. Chcemy pozytywnie mówić o rodzinie" - podkreśliła na piątkowym briefingu prasowym w Warszawie wiceminister rodziny i polityki społecznej, pełnomocnik rządu ds. polityki demograficznej Barbara Socha.
Socha zwróciła uwagę, że jako pełnomocnik rządu zajmowała się m.in. przygotowaniem strategii demograficznej. "To dokument kierunkowy, który określa, w jakim kierunku powinniśmy prowadzić działanie jako państwo, by móc radzić sobie z tym, co demografowie nazywają pułapką demograficzną" - wyjaśniła.
"Pułapka demograficzna powoduje, że w Polsce mamy bardzo niską dzietność, która nie gwarantuje nam zastępowalności pokoleń i to budzi bardzo wiele różnych negatywnych skutków. Polega też na tym, że - jako społeczeństwa - przyzwyczailiśmy się do bezdzietności albo do małodzietności" - powiedziała Socha.
"Bardzo się cieszę, że taka kampania powstała, bo chcemy, by kultura prorodzinna pokazująca pozytywne strony posiadania rodziny docierała również do młodych ludzi. To jest bardzo ważne, bo wszystkie badanie w Polsce pokazują, że Polacy - niezależnie od płci, wieku, miejsca zamieszkania i różnych innych czynników - bardzo cenią rodzinę. Dla ogromnej większości Polaków szczęście osobiste w ogóle jest praktycznie tożsame ze szczęściem rodziny" - podkreśliła Socha.
Wiceprezes Związku Dużych Rodzin Trzy Plus Łukasz Wojdak zauważył, że kampania ma rozpocząć nową jakość przekazu o dużej rodzinie i pokazywać, jak jest ważna.
"Jak smakuje śniadanie w dużej rodzinie? Czy jest tam więcej klocków na podłodze? Czy rodzice takiej rodziny mają czas dla siebie? Na te pytania odpowiada nasza kampania i nasz spot filmowy" - powiedział Wojdak.
Kampania jest pierwszą taką realizacją Związku Dużych Rodzin Trzy Plus. Została dofinansowana z MRiPS. Spot będzie promowany głównie na Facebooku, Instagramie i YouTube. Zaplanowana jest także współpraca z aktywnymi w mediach społecznościowych matkami i ojcami, wychowującymi przynajmniej troje dzieci. (PAP)
Autorka: Agata Zbieg
agz/ joz/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz