Program "Inteligentna matematyka - zeszyt online" opracowany został przez naukowców z Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Wspiera on naukę matematyki poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji.
50 tys. uczniów klas IV, V i VI szkoły podstawowej objętych będzie programem wspierania nauki matematyki z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. We wtorek porozumienie w tej sprawie podpisali wiceministra edukacji Katarzyna Lubnauer i rektor Politechniki Warszawskiej prof. Krzysztof Zaremba.
Lubnauer podkreśliła, że program jest tak zbudowany, że mogą z nim pracować uczniowie o bardzo różnym poziomie, pomaga wyrównać szanse. "Nie tylko patrzy jak oni sobie radzą sobie z zadaniami, ale również bada ich zmęczenie czy znużenie" - wskazała. "Dzięki zaawansowanym algorytmom i sposobie pracy z uczniem program zeszyt online, zamiast skupiać się na prezentacji wiedzy pobudza uczniów do myślenia, rozwija ich procesy poznawcze, logiczne myślenie i kojarzenie informacji. Pomaga uczniom w uczeniu się zarówno w szkole, jak i w domu, ograniczając potrzeby zaangażowania człowieka" - dodała.
Wiceministra poinformowała, że wartość programu to 6 mln zł. W tym roku MEN ma przekazać Politechnice Warszawskiej 1,6 mln zł, a w przyszłym 4,4 mln zł. Podała, że programem będzie objętych 50 tys. dzieci z klas IV, V i VI szkół podstawowych oraz, że nauczyciele, którzy będą korzystać z programu zostaną przeszkoleni.
Platforma "Zeszyt Online" działa bezpośrednio w przeglądarce internetowej, a uczeń po zalogowaniu otrzymuje zadania dostosowane poziomem trudności do jego aktualnych umiejętności. Proces nauki jest personalizowany przy użyciu AI, tak aby uczeń miał odpowiednio dobierane zadania - na bieżąco diagnozowanie są problemy ucznia i prowadzona indywidualna nauka ukierunkowanej na usunięcie tych problemów oraz dalszy rozwój. Z czasem, gdy uczeń rozwiązuje kolejne zadania, ich zakres i poziom trudności zmieniają się, są dostosowane do zmieniających się umiejętności ucznia. Program używany jest przez część szkół od 2018 r. (PAP)
dsr/ pak/ agz/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz