Zamknij
REKLAMA

Jak wykorzystywać dane liczbowe w salonie fryzjerskim?

00.00, 27.10.2021 materiały partnera
Skomentuj

Statystyki oraz wykresy liczbowe interesują przede wszystkim tych, którzy je tworzą. Wydaje nam się, że w życiu codziennym pewne uśrednienia nie mają takiego znaczenia. Jak mylne jest to wrażenie, biorąc pod uwagę, ile korzyści dla biznesu przynoszą wszelkie analizy. Nie inaczej będzie w przypadku Twojego salonu fryzjerskiego w Gdańsku.

Mężczyzn coraz więcej

Dane statystyczne pokazują, że do salonów fryzjerskich coraz chętniej przychodzą mężczyźni. W 2010 roku studia fryzur odnotowywały o połowę mniej wizyt Panów, niż zrobiły to w 2017. Jest to stały trend, który z roku na rok coraz bardziej narasta. Jest to informacja, której nie powinien przeoczyć żaden przedsiębiorca, poruszający się na co dzień w branży fryzjerskiej. Dostosowywanie oferty, działań marketingowych oraz komunikacji z klientami do męskiej części powinno być więc wdrażane do większości salonów fryzur.

Kto wydaje więcej?

Choć branża fryzjerska odnotowuje wzrost zainteresowania u Panów, to jednak nadal więcej zysków przynoszą salonom Panie. Kobiety średnio wydają w nich około 140 zł przy jednorazowej wizycie. Panowie nadal zostawiają pomiędzy 40 a 50 zł za zabiegi, związane ze stylizacją fryzury oraz zarostu. Jest to praktycznie trzykrotna różnica w przychodzie salonu, wynikająca z faktu, iż strzyżenie u kobiet kosztuje więcej. To także Panie chętniej koloryzują włosy oraz poddają je dodatkowym zabiegom jak np. keratynowe prostowanie, czy przedłużanie pasm.

Doświadczeni gracze

Ten punkt zainteresuje szczególnie początkujących przedsiębiorców. Powinni mieć bowiem na uwadze, że ok. 40% rynku beauty tworzą doświadczone salony, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i przynajmniej 5 lat doświadczenia w biznesie. To ogromna liczba stałych klientów, których trudno będzie „podebrać” początkującym. Warto prześledzić, jak swoją pozycję na rynku budują takie salony i czym przyciągają zainteresowanych usługami fryzjerskim. Może trzeba w ich działaniach znaleźć także luki, by pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.

Co zaproponować?

Wśród dodatkowej oferty salonów fryzjerskich w 2017 roku aż 85% postawiło na sprzedaż kosmetyków specjalistycznych. Większość placówek proponuje klientom zakup bonów podarunkowych, a ponad połowa oferuje szereg programów lojalnościowych, w których za regularne wizyty otrzymuje się upominki lub atrakcyjne zniżki. Skoro robi to aż tyle salonów fryzjerskich, nie może tego zabraknąć i u Ciebie. Oznacza to bowiem, że klienci są już przyzwyczajeni do tych opcji w ofercie i uważają je za branżowy standard.

Podsumowanie

Dane statystyczne wcale nie muszą być nic nieznaczącymi, nudnymi liczbami. Przy odpowiedniej ich obróbce, okazać się może, że dają Ci ogromną wiedzę na temat sytuacji rynkowej. Stosując odrobinę inwencji, możesz wykorzystać te dane i przekuć je w ogromną korzyść dla siebie.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%