Zamknij

Od wtorku rusza kampania Roadpol Safety Days (Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego)

PAP 07:00, 16.09.2025 Aktualizacja: 07:02, 16.09.2025
Skomentuj PAP PAP

Kampania dotycząca bezpieczeństwa ruchu drogowego organizowana jest przez Europejską Organizację Policji Ruchu Drogowego (Roadpol) i wspierana przez Komisję Europejską oraz Europejską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (ETSC).

Od wtorku 16 września do poniedziałku 22 września trwa Europejski Tydzień Mobilności. Podczas niego na drogach całej Europy odbędą się działania w ramach kampanii Roadpol Safety Days (Dni Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) - przekazał kom. Antoni Rzeczkowski z Biura Ruchu Drogowego KGP.

Jak wyjaśnił kom. Antoni Rzeczkowski z Biura Ruchu Drogowego KGP, akcja ma na celu promowanie bezpiecznych zachowań na drogach, w szczególności walkę z agresją drogową i redukcję do zera liczby wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Roadpol Safety Days to okazja, by przypomnieć sobie i innym, jak ważna jest odpowiedzialność na drodze. W ocenie policji każdy uczestnik ruchu drogowego, kierowca, pieszy czy rowerzysta, może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, wspierając realizację założeń tzw. wizji zero zakładającej redukcję liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych do zera.

Statystyki wypadków drogowych pokazują, że najczęstszymi przyczynami tragedii są: nadmierna prędkość, nieustąpienie pierwszeństwa, nieprawidłowe wyprzedzanie czy brak koncentracji za kierownicą. W tegoroczne wakacje, czyli od 27 czerwca do 31 sierpnia, na polskich drogach doszło do 4666 wypadków drogowych. Zginęło w nich 347 osób, a 5538 zostało rannych. Ponadto policjanci zatrzymali 19 982 nietrzeźwych kierujących.

- Dzięki Roadpol Safety Days przypominamy, że każda decyzja uczestnika ruchu ma wpływ na życie i zdrowie zarówno jego samego, jak i innych - wyjaśnił Rzeczkowski.

Choć w tym roku organizatorzy szczególną uwagę poświęcają użytkownikom jednośladów, ich ochronie i dbaniu o własne bezpieczeństwo, to kampania wzywa wszystkich uczestników ruchu drogowego do ponownego przemyślenia swoich codziennych działań i zachowań na drodze.

Kampanię wspiera firma Screen Network SA, która przez cały czas jej trwania będzie promować działania związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego poprzez emisję spotu na ekranach LED w całym kraju.

Europejski Tydzień Mobilności odbywa się corocznie od 16 do 22 września. Główny cel kampanii to zachęcanie władz lokalnych, NGO oraz podmiotów gospodarczych do wprowadzania i promowania zrównoważonych form mobilności. Organizowane wydarzenia mają motywować mieszkańców do rezygnacji z przemieszczania się samochodem, szczególnie w przypadku małych odległości, na rzecz innych sposobów, jak np. transport publiczny, rower czy poruszanie się pieszo. Na koniec - 22 września - przypada Dzień bez Samochodu. (PAP)

ak/ joz/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%